Rode yoghurt ijsjes

Deze gezonde ijsjes zijn een heerlijke traktatie of zomerse verrassing voor je sportkantine.

Dit heb je nodig voor 6 ijsjes

  • 300 ml halfvolle biogarde yoghurt
  • 1 eetlepel honing
  • 150 gram aardbeien
  • 100 gram frambozen

Materialen

6 kartonnen bekertjes en ijsstokjes of ijsvormpjes

Zo maak je het klaar

  1. Doe de yoghurt in een kom en voeg de honing toe. Roer dit goed door elkaar. Was de frambozen en de aardbeien. Snijd het fruit in stukjes.
  2. Voeg de aardbeien en frambozen bij elkaar in een kom en prak dit door elkaar, niet te fijn maar laat er een paar stukjes in zitten.
  3. Roer het fruit losjes door de yoghurt met een lepel. Doe dit voorzichtig, want het mengsel moet niet glad worden.
  4. Schep de yoghurt in de papieren bekertjes.
  5. Zet de bekertjes een uur in de diepvries. Na een uur haal je ze er uit en doe je het stokje er in. Vervolgens zet je de bekertjes nog 3 uur in de diepvries.
  6. Om de ijsjes uit hun vormpjes te halen zet je ze een paar seconden in een bakje met warm water en draai je aan het stokje tot ze loskomen.

Ingrediƫnten over?

Bewaar zacht fruit zoals aardbeien, bessen, frambozen onafgedekt maximaal drie dagen in de koelkast. Zorg dat het fruit niet vochtig wordt, leg het eventueel op keukenpapier om vocht te absorberen.

Past in dieet

  • Caloriearm
  • Met weinig zout
  • Bij verhoogd cholesterol
  • Bij diabetes
  • Vrij van gluten
  • Vrij van ei

Voedingswaarden per persoon

  • Energie 50 kcal
  • Eiwit 3 gram
  • Koolhydraten 7 gram
  • Waarvan suikers 7 gram
  • Vet 1 gram
  • Waarvan verzadigd vet 0 gram
  • Vezels 1 gram
  • Zout < 0.1 gram

Bron: Voedingscentrum